6 Kasım 2009 Cuma

edremit in yarasaları

bilmiyorum sizler de aman boşver diye mi düşünüyorsunuz ama benim için bütün canlılar önemli. türkiye de genel kanının parasal açıdan önemli değilse 'boşver gitsin' ve 'bana ne faydası var ki bunun' denme noktasında olduğunun ne yazıkki farkındayım. fakat ters giden şeyleri bilmek bile önemlidir diye düşünüyorum. lisans döneminde aldığımız çevresel etki değerlendirme dersinde mevzuatların aslında ne kadar sıkı ama insanların ne kadar kuralına uyduralımcı olduğunu anladık. fakat bu kadarına da pes diyorum:


edremit te yarasa kolonilerinin üreme alanı olan önemli mağaralar bulunuyor. olay nedir? her zaman ki gibi çed raporları dikkate alınmadan baraj inşaatı başlar. aman biz başlayalım prosedürler ilerler mantığıyla baraj inşa edilir. lakin sonradan farkedilir ki mağaralar sular altında kalacak ve yarasalar boğulacak. doğa koruma kuruluşlarının kampanyaları başarılı olur ve üniversite desteğiyle barajın çevresinde çok büyük paralar harcanarak yapay mağaralar bakanlık tarafından yapılır. bu bile normalde göremeyeceğiniz bir duyarlılık aslında ve bazılarının düşündüğü gibi doğa korumacıların kopardığı büyük yaygaraların başarısıdır.

sonrasında mı? şimdilerde yarasalar yapay mağaralara geçmeyi reddediyorlar. insanoğlu ise onları yerinden etmeye kararlı. koca baraj yapılmış birde üzerine ab zorlamasıyla bilmemkaç milyon dolarlık mağaralar inşa etmişiz ne haddine yarasaların beğenmemek değil mi? ışıklarla, tarım ilaçlarıyla katliam gelmek üzere.... daha detaylı olarak hikayeyi şurada okuyabilirsiniz.

sadece bilin istedim.

fotoğraf ahmet karataş, doğa derneği'nin sayfasından aldım.

2 yorum:

  1. okurken tüylerim ürperdi,ne bencil toplum bu böyle? Dengeleri bozarak daha ne kadar mutlu kalabileceklerini sanıyorlarsa artık.

    YanıtlaSil
  2. ne yazikki insanlik dunyayi umursamiyor. ki bunlar sadece bizim bildiklerimiz.

    YanıtlaSil