18 Eylül 2014 Perşembe

Hilma af Klint, Kuğular, Kitap Meydan Okuması 2.gün

Sonbahar ile beraber Helsinki' de sergi sezonu da açılmış oldu. Geçen Pazar, Taidehalli' de Hilma af Klint' in sergisine gitmiştim. Bu kadın ölene kadar durmadan resim yapmış, ruhlarla konuşabildiğini önesürmüş, mistikmiş, tarot kartlarına inanmış ve abstract art akımınında ilk temsilcisiymiş. Ölümünden ancak 40 yıl falan sonra değeri anlaşılmış. 70'lerde dostları resimlerini  müzeye bağışlamak istediğinde kabul etmemiş müze falan.... Ama noldu sonunda, herkes hayran hayran 10 metrelik resimleri izliyordu 100 yıl sonra...


Ben bir piramit serisini birde kocaman çiçek üreme organlarına benzettiğim resimlerini çok beğendim. Müzeye kocaman bir tur kalabalığının girmesiyşe ve ezilmeden ayrıldım oradan.  Sanat aşkı bambaşka buralarda.


Kitap meydan okumasında 2 .gün sorusu: 3 kereden fazla okuduğunuz kitap nedir?

Bilemedim şimdi öyle 3 kere falan başından sonuna okuduğum bir kitap yok. Sadece arada açıp açıp tekrar bazı kısımlarını, bazı öykülerini okuduğum kitaplar var.
İlk aklıma gelen biraz garip olacak ama Asım Bezirci' nin Orhan Veli biyografisi. Çocuktum bizim evde vardı bu kitap, ilk Orhan Veli şiirlerini orada okumuştum. Hatta içinde Otopsi adında Orhan Veli' nin ölümü üzerine arkadaşının yazdığı bir şiir vardı. Hala  ezbere bildiğim  çok az şiirden biridir. Ergenken falan durmadan okur okur Orhan Veli' nin erken ölümüne ağlardım. Gerçi hala düşününce çok üzülürüm.


Başkaca Sait Faik kitaplarının tamamını diyebilirim belki,  kitaplıktan öylesine bir kitabını alıp bir öyküsünü tekrar okuyup kapatırım. Sanırım Mahalle Kahvesi en çok açtığım kitabı.


Birde Oruç Aruoba' nın Uzak kitabı, Tavşan Besleyene Öğütler kısmını açıp açıp okurum. Bu kadar sanırım.


Tarık' a sevgilerimle. Sanırım bir tek o okuyor :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder