17 Eylül 2014 Çarşamba

Edvard Munch- Kitap Meydan Okuması-1.Gün

Geçen hafta Cuma günü okuldan erken çıktım. Edvard Munch gelmiş şehre, haftasonu kalabalığına girmeden sergiyi gezeyim istedim. Çok iyi yapmışım Cuma günü bile kalabalıktı. Bu baltık ülkesinde yaşlı insanlar kalçamı kırarım diye korkmadan bisikletlerine atlayıp sergi sergi geziyorlar. Sanırım sadece bizim oralarda var bu, aman düşmeyeyim korkusu yada düşersem kimse ilgilenmez korkusu mu desem? Bilemedim.  Munch sergisi şehrin biraz dışında bir müzedeydi. Japonya'da olsun başka ülkelerde olsun gördüğüm en hoş müzelerden biriydi Didrichsen Art Museum. şöyle ki:





Yolunuz Helsinki' ye düşerse bir uğrayın cafe sinde bir çay için göle karşı. Edvard Munch' un Scream tablosu yoktu ama litografik baskısı vardı o da yeter.  Bu sergiden en çok Vampire ve Melancholy adlı eserleri beğendim. 



Stupid little things ve Leylak dalı' nda gördüğüm 30 günlük kitaplarla ilgili soruları cevaplama olayına girersem sayılı günler çabuk geçer mi diye düşünmekteyim. O yüzden sıkılana kadar cevaplamaya karar verdim. İlk gün sorusu:
Geçen sene okuduğun en iyi kitap?


Latife Tekin' in Sevgili Arsız Ölüm' ü geçen sene okuduğum en iyi kitaptı. Biraz geç oldu bu güzel kitapla tanışmam ama çok çok etkilendim ve arkasından bir sürü büyülü gerçeklik mi dersiniz büyülü mü dersiniz o türden kitaplar okudum.

2 yorum: