13 Mart 2010 Cumartesi

13- samuray yemeği


veda turlarım başladı. bana 2 buçuk yıldır konuk ailelik yapan harika insanlarla son yemeğimizi kalenin içine bir ara kata saklanmış minicik restoranda yedik. 300 yıl önce kaleye gelen misafirlere servis edilen yemeğin aynısı imiş. o zamanki japon inançlarına göre 4 ayaklı hiçbirşeyi yemedikleri için balık ve kuş varmış sadece yemeklerde... tofu elekte döndürülerek top halinde servis edilirmiş...tabakların ve servisin güzelliği:


yuvarlak tofu:


saşimi, çiğ balık, wasabi vb...


istiridye kabuğu içinde lotus kökü, baby bambu kökü, soğan sarması (?):


fujishita ailesi:


rengarenk masa:


çıkışta da craft center da oyalandık, herşey çok pahalı ama çok güzel:



yamaga da üretilen kağıttan fenerler:


topaçlar:


higo ball dedikleri ipliklerin artistik şekilde sarılmasıyla elde edilen toplar:


eylül ayında tr ye gelecekler. eğlenceli olacak:)

2 yorum:

  1. Şahane bir masaydı doğrusu ,rengarenk!
    Seramiklere bayıldım ,aslında pahalı olmaları çok güzel çünkü el emeğine ne çok değer verdiklerini gösteriyor fiyatlar sanıyorum .Keşke burda da öyle olsa:)
    sevgilerimleee

    YanıtlaSil
  2. o kadar güzeldi ki o seramikler ve fiyatları 400bin yen yani 40 bin dolar civarı bir paraya kadar çıkıyordu:) ben bakarken bile korktum ya kırarsam diye. umarım heryerde bu kadar değer verilir eserlere. hoşçakal:)sevgilerimle...

    YanıtlaSil